Artikelbron: gatewaynews.co.za
Die wysigingswetsontwerp op basiese onderwys (Bela-wetsontwerp), wat tans in Suid-Afrika oorweeg word, het beduidende teenkanting van verskeie groepe en individue ondervind. Die Bela-wetsontwerp is deur 78% van diegene wat mondelingse voorleggings by die openbare sitting in die Wes-Kaap gemaak het, verwerp. Dit is ook in KwaZulu-Natal en Gauteng verwerp.
Marie Sukers, ’n parlementslid, het in ’n berig vir gatewaynews.co.za die kommer beklemtoon wat tydens openbare verhore in die Wes-Kaap, KwaZulu-Natal en Gauteng geopper is
Een groot twispunt is die bepaling in die Bela-wetsontwerp wat vereis dat tuisskolers toestemming van onderwysdepartemente moet kry om hul kinders tuis te onderrig. Hierdie vereiste word as onnodig beskou en maak inbreuk op ouers se regte, veral aangesien ouers wat hul kinders na onafhanklike skole stuur nie sulke toestemming nodig het nie. Tuisskolers het ook kommer uitgespreek oor vertragings in die ontvangs van antwoorde op hul aansoeke en dat die aansoeke arbitrêr geweier word. Die gebrek aan navorsing oor tuisonderrig deur die departement van basiese onderwys (DBO) beklemtoon verder die kwessie van onvoldoende gesprekvoering met tuisskolers.
Nog ’n bekommernis wat deur die African Christian Democratic Party (ACDP) geopper is, is die insluiting van klousules in die Bela-wetsontwerp wat die minister van basiese onderwys die mag gee om regulasies te maak rakende leerderswangerskap. Die vrees is dat hierdie regulasies moontlik onderwysers of skole kan toelaat om jong leerders vir aborsies te verwys sonder ouers se toestemming of medewete. Die ACDP voer aan dat ouerlike toestemming verpligtend moet wees vir mediese prosedures waarby hul kinders betrokke is, en die wetsontwerp moet verwysings sonder toestemming uitdruklik verbied.
Skoolbeheerliggame het ook besware uitgespreek teen die Bela -wetsontwerp, aangesien dit sommige van hul bevoegdhede aan die DBO oordra. Meer as 20 000 openbare skole sal hul taal- en toelatingsbeleide moet indien vir goedkeuring deur provinsiale onderwysdepartemente as die wetsontwerp as wet bekragtig word. Hierdie oordrag van gesag wek kommer oor die verlies aan beheer oor klasgroottes en taal van onderrig.
Oor die algemeen is die belangrikste kritiek op die Bela-wetsontwerp dat dit die mag van ouers en gemeenskappe verminder terwyl dit hoofsaaklik op administratiewe aangeleenthede fokus. James Ndlebe, ’n hoofdirekteur by die DBO, het bevestig dat die wetsontwerp se omvang beperk is tot skooladministrasie en -bestuur en dat dit deurslaggewende aspekte soos kurrikulum, infrastruktuur, buitemuurse aktiwiteite en inklusiewe onderwys verwaarloos. Hierdie administrasie-gesentreerde benadering het gelei tot die openbare verwerping van die wetsontwerp, met baie wat voel dat die behoeftes van amptenare bo dié van leerders geplaas word.
Hoewel daar ’n mate van steun is vir klousules wat taal- en toelatingsbeleide aanroer, wat daarop gemik is om diskriminasie teen voorheen benadeelde leerders aan te spreek, voer kritici aan dat die fokus eerder op die demokratisering van skoolbeheerliggame moet wees as om dit af te breek. Die ACDP vra vir ’n kindgesentreerde benadering wat die beste belange en behoeftes van leerders prioritiseer, eerder as om administratiewe gerief te fasiliteer.
Die ACDP moedig die publiek aan om hulself te vergewis van die Bela-wetsontwerp en met hul politieke partye in gesprek te tree om hul menings te lug. Die party beweer dat kosmetiese veranderinge nie voldoende sal wees nie en bepleit ’n herevaluering van die wetsontwerp se fundamentele gebreke. Die openbare deelnametydperk het in die Nasionale Vergadering geëindig, en beraadslagings sal in Augustus begin. Daar sal egter verdere geleenthede vir openbare betrokkenheid wees wanneer die wetsontwerp na die Nasionale Raad van Provinsies verwys word.
Klik hier om OP HOOGTE van die nuus te bly deur op ons GRATIS weeklikse nuusbrief in te teken.
Datum gepubliseer: 03/07/2023
Foto slegs ter illustrasie. Kunswerke aangepas uit unsplash.com
VRYWARING
JUIG! Nuus is ’n Christen-nuusportaal wat vooraf gepubliseerde artikels deur skrywers van oral in die wêreld beskikbaar stel. Die skakel en oorspronklike bron van elke artikel word verskaf en die skrywer van elke artikel word ook aangedui (waar moontlik). Hoewel ons ook baie van ons eie artikels publiseer wat deur JUIG! se eie joernaliste geskryf is, skep ons nie uitsluitlik ons eie inhoud nie. Enige sienings of menings wat op hierdie webtuiste verskyn, is uitsluitlik dié van die skrywer en verteenwoordig nie noodwendig dié van die maatskappy nie.