Geskryf deur: David Grobler

Dit was Peter Drucker wat eenkeer gesê het: “Kultuur eet strategie vir ontbyt.” Hierdie stelling beklemtoon die diepgaande impak wat kultuur op enige organisasie het, insluitend die Kerk. Drucker, ’n baanbreker in bestuursteorie, het beklemtoon dat die sukses van enige instelling diep verweef is met sy kultuur. Sy insigte, gewortel in Christelike waardes, bied ’n waardevolle perspektief op die belangrikheid van kultuur binne die Kerk en die rol daarvan om die wêreld te beïnvloed.

Kultuur sluit die kollektiewe oortuigings, waardes, gebruike en gedrag in wat ’n groep of samelewing kenmerk. Dit manifesteer in verskeie vorme, soos taal, kuns, tradisies en sosiale norme. Binne die Kerk vorm kultuur hoe geloof beoefen, uitgedruk en ervaar word. Richard Niebuhr, in sy seminale werk Christ and Culture, definieer kultuur as “die sosiale lewe van die mensdom, die omgewing wat deur mense geskep word op die gebied van taal, gewoontes, idees, oortuigings, gebruike, sosiale organisasie, oorgeërfde artefakte, tegniese prosesse en waardes”.

Deur die geskiedenis heen was die Kerk se verhouding met kultuur veelsydig en ontwikkellend. Niebuhr skets vyf paradigmas wat die maniere beskryf waarop Christene met kultuur omgegaan het, wat wissel van volledige skeiding (Christus teen kultuur) tot transformerende betrokkenheid (Christus die transformator van kultuur). Hierdie paradigmas illustreer die verskillende strategieë wat die Kerk aangewend het om sy kulturele konteks te navigeer. Dit is egter duidelik dat die vroeë Kerk nie geskroom het om kultuur te konfronteer nie, en inderdaad ’n verantwoordelikheid getoon het om kultuur te infiltreer en te beïnvloed (Hand 15:1-21).

Die rol van kultuur in die Kerk
Om die breër kultuur effektief te beïnvloed, moet ons eers die deurslaggewende rol van die vestiging van ’n Koninkryksgeoriënteerde kultuur binne die Kerk erken. Die kultuur binne die Kerk weerspieël die uitdrukking van ons geloof en die grondliggende geloofstelsels wat ons handhaaf. Jesus se leringe oor die Koninkryk van God, veral in die saligsprekinge (Mat 5:3-12) en die gelykenisse (Mat 13), dien as ’n bloudruk vir die vorming van die Kerk se kultuur. Die Kerk is nie ’n passiewe ontvanger van kultuur nie, maar ’n aktiewe deelnemer aan die transformasie daarvan om God se Koninkryk te weerspieël.

Kultuur binne die Kerk word gevorm deur die interaksies tussen sy lede, wat ’n gevoel van behoort en gemeenskap bevorder. Handelinge 2:42 bevestig die vroeë Kerk se toewyding aan gemeenskap en die integrasie van individuele lewens in ’n gedeelde manier van lewe, geïnspireer deur hulle geloof in Christus. Hierdie Bybels-geïnspireerde kultuur skep ’n omgewing waar die liggaam van Christus goed gevoed en versorg word, wat voortdurend die grondslag lê vir ’n gesonde Bybelse kultuur.

Die Nuwe Testament se ongeveer 59 “mekaar”-stellings, soos “julle moet mekaar liefhê” (Joh 13:34) en “praat mekaar moed in” (1 Tess 5:11), beklemtoon die kultuur van eenheid binne die Kerk. Hierdie eenheid word verder deur Paulus se briewe versterk, wat die Kerk aanspoor om mekaar se laste te dra (Gal 6:2), ander bo onsself te ag (Fil 2:3-4), en eenheid binne die Kerk na te streef (1 Kor 12:25-26).

 

Die Kerk se begrip van sy verantwoordelikheid en doel beïnvloed ook uiterlike evangelisasie. Paulus beklemtoon in sy brief aan die Korintiërs die sentraliteit van liefde (1 Kor 13) in die strewe na geestelike gawes (1 Kor 12, 14). Hierdie liefde vir ander vorm ’n kultuur wat sigbaar is in alle kerklike aktiwiteite. Vir Paulus word liefde die hoeksteen van sy liturgie en evangelisasiemetodes. Hy inkorporeer breër kulturele kontekste om die Evangelie meer effektief aan te bied (1 Kor 9:19-23; 10:31-33; Hand 17:28; Hand 21:20-26).

As die liggaam van Christus moet die Kerk Christus weerspieël, wat die hoof is. Hierdie refleksie word gemanifesteer in die Kerk se kulturele uitdrukkings van liefde, diensbaarheid en heiligheid. Efesiërs 4:15-16 moedig gelowiges aan om op elke manier in Christus te groei, wat die noodsaaklikheid vir die Kerk demonstreer om Christus-agtige eienskappe in sy kulturele praktyke te beliggaam.

Die Kerk se invloed op die breër kultuur
In 1 Timoteus 3:15 verwys Paulus na die Kerk as “die draer en beskermer van die waarheid”. Soos D.A. Carson opmerk: “Die Christendom maak nie daarop aanspraak dat dit bloot godsdiens-tige waarheid oordra nie, maar waarheid oor die hele werklikheid.” Kultuur mag nie ons vertroue in die waarheid van die Skrif verswak nie. Soos Paulus in die afgodiese en intellektuele stad Athene (Hand 17:16), moet ons nie fokus op die wêreld se opinie van ons nie, maar op Christus se perspektief van die wêreld.

Morele en etiese leiding
Christene word geroep om die “sout van die aarde” en “lig van die wêreld” te wees, wat ons invloed op samelewingswaardes aandui. Die Kerk streef daarna om kulturele norme en praktyke te transformeer om Christelike waardes te weerspieël, wat die verlossingswerk van Christus demonstreer. Romeine 12:2 moedig gelowiges aan om nie aan te pas by die wêreld se patrone nie, maar om getransformeer te word deur hulle denke te vernuwe. Die Kerk moet sy rol as ’n baken van waarheid handhaaf in ’n wêreld wat dikwels vertroebel word deur relativisme en valshede.

Verlossende transformasie en vertroue in die waarheid
Die Kerk werk daaraan om kulturele norme en praktyke te transformeer om in lyn te kom met die Christelike, wat die verlossingswerk van Christus weerspieël. Die sekerheid van Bybelse waarhede, soos dié aangaande Christus se opstanding in 1 Korintiërs 15, is die grondslag vir die Kerk se missie. Deur hierdie rol te handhaaf, bly die Kerk ’n standvastige baken van waarheid te midde van ’n wêreld wat dikwels verduister word deur relativisme en valshede.

Unite180 se visie oor kerkkultuur
By Unite180 word ons kultuur vasgevang onder die intern ontwerpte raamwerk genaamd “Uniter One” met ons kultuurdoelstellingsverklaring as “Een Woord, Een God, Een Volk, Een vir Een” soos afgelei van Filippense 1:27: “Ek sal ek deur berigte hoor dat julle in volkome eensgesindheid standvastig saamstry vir die geloof in die evangelie.”

Ons glo dat ons as een eenheid, onder een God, met een geloof, saamwerk om mense vir Christus te bereik, een vir een. Hierdie eenheid is nie net ’n teoretiese konsep nie, maar ’n praktiese werklikheid wat ons interaksies, aanbidding en uitreik rig. Deur saam te staan ​​met een gees en doel, beoog ons om ’n kultuur te skep wat die liefde, genade en waarheid van Jesus Christus aan die wêreld weerspieël. Ons waardes, vervat in die Uniter One-slagspreuk, sluit in om met Jesus as die middelpunt te leef, mense lief te hê en te dien, die Gees se krag te demonstreer, vasberade geloof te handhaaf, sigbare eer te betoon, eksponensiële denke te omhels, en die goeie te bevorder. Hierdie waardes is nie net die grondslag vir ons gemeenskap nie, maar rig ook ons missie om die breër kultuur vir Christus te beïnvloed.

DAVID GROBLER – senior pastoor,direkteur en stigter van Unite180-kerk. Besoek unite180.com vir meer inligting.

Klik hier om OP HOOGTE van die nuus te bly deur op ons GRATIS weeklikse nuusbrief in te teken.


> Ondersteun asseblief Christen-media en -joernalistiek in Suid-Afrika. Help ons om die Woord van God te verkondig en standpunt in te neem vir die waarheid deur ’n skenking aan ons bediening te maak. Ons waardeer jou ondersteuning. Klik hier om hande te vat met JUIG! Tydskrif.


Datum gepubliseer: 25/08/2024

VRYWARING
JUIG! Nuus is ’n Christen-nuusportaal wat vooraf gepubliseerde artikels deur skrywers van oral in die wêreld beskikbaar stel. Die skakel en oorspronklike bron van elke artikel word verskaf en die skrywer van elke artikel word ook aangedui (waar moontlik). Hoewel ons ook baie van ons eie artikels publiseer wat deur JUIG! se eie joernaliste geskryf is, skep ons nie uitsluitlik ons eie inhoud nie. Enige sienings of menings wat op hierdie webtuiste verskyn, is uitsluitlik dié van die skrywer en verteenwoordig nie noodwendig dié van die maatskappy nie.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here